Wie naar de beurs gaat heeft goede promotieartikelen nodig om op te kunnen vallen. Je wilt veel voordeel kunnen halen uit je deelname aan de beurs en dan is het nodig om goede aandacht te besteden aan je weggevertjes. Je wilt slimme promotionele producten aanbieden, maar je wilt er ook niet te veel aan uitgeven. Je kunt je eens laten inspireren door Topgiving.nl als jij nog zoekt naar goede promotieartikelen voor een beurs. Wij geven je graag nog wat tips mee.
Kies voor praktische promotieartikelen
Promotieartikelen worden natuurlijk gebruikt om een bepaalde reden. Je wilt er iets mee bereiken. In de meeste gevallen gaat het om verkoopbevordering. Bedenk je dan dat je indruk moet maken met iets waar mensen écht iets aan hebben. Je kunt hierbij bijvoorbeeld denken aan een powerbank. Deze behoort tot dé trends van 2017 als het gaat om promotionele artikelen voor op een beurs.
Ga voor twee verschillende producten
Het is goed om twee verschillende promotieartikelen te kiezen om weg te geven op de beurs. Je kunt een goedkoop artikel kiezen die zomaar door iedereen meegepakt kan worden. Denk bijvoorbeeld aan pennen met bedrukking. De beursbezoekers die een praatje met je komen maken en de contactgegevens achterlaten voor een afspraak in de toekomst krijgen een duurder promotieproduct. Denk bijvoorbeeld aan draagbare audioapparatuur.
Maak de verpakking spannend
Heb je je promotieartikelen open en bloot langs de zijkant van je stand liggen? Dan maak je het de beursbezoekers wel heel makkelijk om gewoon een product te pakken en door te lopen. Je wilt wel voordeel halen uit je beursdeelname, dus ga slimmer om met de presentatie van je promotieproducten. Zorg voor een leuke en opvallende verpakking die niet laat zien wat erin zit. Plaats deze op een zichtbare plaats in je stand, maar voorkom dat mensen het makkelijk mee kunnen pakken zonder je aan te spreken. Dit maakt mensen nieuwsgierig en levert jou de nodige gesprekken op.
Houd het zo milieuvriendelijk mogelijk
Steeds meer mensen hechten veel waarde aan de duurzaamheid en milieuvriendelijkheid van producten, ook als het gaat om promotionele artikelen die zij op een beurs in ontvangst kunnen nemen. Probeer je promotieartikelen op de beurs dus zo ‘groen’ mogelijk te houden, ook als het om de verpakking gaat. Hier zijn tegenwoordig erg veel mogelijkheden toe, dus het levert voordeel op en beperkt je nauwelijks in je keuze.