Home » Ondernemersnieuws » marketing » Onmisbare linkbuilding tips voor de online marketeer

Onmisbare linkbuilding tips voor de online marketeer

Geplaatst in: marketing

Wanneer jij als marketeer verantwoordelijk ben voor de online resultaten en dit niet tot je dagelijkse bezigheid hoort, dan mis je waarschijnlijk vaak nieuwe ontwikkelingen op dit gebied. Dit zorgt voor veel misvattingen welke vaak een hoop voeten in de aarde hebben om deze ongedaan te krijgen.

Linkbuilding
Linkbuilding is feitelijk gezegd het creëren van meer links naar een website. Het hebben van meer links wil echter niet perse een verbetering van je posities in Google betekenen. Hierbij wordt gekeken naar tal van factoren waaronder de kwaliteit van links en de frequentie ervan.

Wanneer je goed in de zoekresultaten wilt scoren dan is het van belang dat je een natuurlijk lijkend linkprofiel hebt. Google straft het af wanneer als je website links gaat genereren via bijvoorbeeld een websitesumitter of webdirectory’s.

Gebruik van side-wide links
Een ander riskante manier van het genereren van links is via zogenaamde side-wide links. Op deze manier zet je jou link in de footer van andere websites. Vaak is dit het geval bij programmeurs waardoor het linkprofiel enkel bestaat uit duizenden links van maar een tiental websites. De oplossing hiervoor is om in de link een Nofollow code te zetten. Daardoor laat je aan Google zien dat de link er niet voor is om jou website meer autoriteit te geven.

Toch is het creëren van links iets wat van onschatbare waarde kan zijn voor jou posities in de zoekmachine. Wanneer je niet precies weet hoe je dit het beste kan doen is het wellicht het beste om te denken aan linkbuilding uitbesteden. Wanneer je links hebt die van hoge kwaliteit zijn, en op de juiste manieren dan kan dit wel degelijk veel invloed uitoefenen op je ranking.

Zoekmachinevriendelijkheid van je website
Belangrijk is dat je het linkprofiel combineert met een goede website die optimaal is ingericht waardoor jij wordt gevonden op jouw keywords (money- en brandkeywords). Zorg ervoor dat jou website landingspagina’s heeft welke bijvoorbeeld een specifieke dienst aanbevelen. Daarnaast zijn het gebruik van kopjes, descriptions en title tags onmisbaar. Ook wordt het steeds belangrijker dat je website actief is op social media en hier ook populair is. Hierbij zijn in 2015 vooral Google plus, Facebook, Twitter en Pinterest belangrijk wanneer het om SEO gaat.

Wanneer je continu op de hoogte wilt blijven van online ontwikkelingen kun websites als Marketingfacts fanatiek gaan volgen.